امتیاز دهید

میـکرونیـدلینگ برای درمان لک ها

استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها یکی از موثرترین روش ها برای شروع روند جوانسازی پوست است. این نوع عمل زیبایی به عنوان درمان القایی کلاژن نیز شناخته می شود. بدن با تسریع در تولید بافت جدید و همچنین کلاژن و الاستین به ایجاد میکرو دهانه های کوچک در پوست واکنش نشان می دهد. میکرونیدلینگ که به طور مکرر در مدت زمان معینی انجام می شود، می تواند رنگ و بافت پوست را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در اینجا به منظور شناخت بیشتر این فرایند، لازم است ادامه این مطلب را در آفرودیت بیوتی کلینیک دنبال کنید تا بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها

عوامل موثر در استفاده از میـکرونیـدلینگ برای درمان لک ها

استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها فرآیند ایجاد بسیاری از میکرو کانال های کوچک در پوست است. این کانال ها با بافت اسکار نیمه مایع، خون و مواد مغذی پر می شوند. بدن از بافت پوستی سالم در مجاورت هر دهانه به عنوان الگویی برای ساختن سلول های جدید و سالم پوست استفاده می کند.

در عین حال، تولید کلاژن به عنوان یک واکنش طبیعی به آسیب پوست افزایش می یابد. ناحیه تحت درمان ممکن است تا ۱۰۰ کانال کوچک داشته باشد که هر کدام فقط چند میلی متر به پوست نفوذ می کنند. با ترمیم میکرو دهانه ها، رنگ کلی پوست و بافت پوست بهبود می یابد. آکنه و اسکار آکنه بسیار کمتر قابل توجه می شود زیرا سلول های جدید سالم تر از سلول های جایگزین شده هستند.

نگاهی به روش میـکرونیـدلینگ

در طی این روش که در مطب انجام می شود، از یک وسیله مخصوص حاوی تعداد زیادی سوزن کوچک برای ایمنی سوراخ کردن پوست استفاده می شود. بسته به شرایط، ممکن است قبل از ایجاد کانال های کوچک، از یک عامل بی حس کننده موضعی استفاده شود. بسته به شدت آکنه یا جای زخم، پزشکان ممکن است مجموعه ای از درمان ها را با فاصله زمانی مشخص برای نتایج مطلوب برنامه ریزی کنند. روند بهبودی چندین ماه پس از آن ادامه می یابد، اما ظاهر پوست صورت تقریباً بلافاصله شروع به بهبود می کند. کانال ها آنقدر کوچک هستند که علائم قابل مشاهده قابل توجه نیستند و مشتری نباید نگران زمان بهبودی طولانی باشد.

عوامل موثر در استفاده از میکرونیدلینگ

مزایای استفاده از میـکرونیـدلینگ برای درمان لک ها

این نوع عمل زیبایی ساده است و شامل جراحی نمی شود. از آنجا که هیچ عامل تحریک کننده ای روی پوست استفاده نمی شود، میکرو سوزن برای همه رنگ های پوست مناسب است. برخلاف تکنیک های سایش شدید پوست، میکرو سوزن زدن باعث ایجاد لکه های رنگی نمی شود. استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها می تواند به از بین بردن آکنه یا اسکار آکنه کمک کند یک مشاوره در کلینیک ترتیب دهید تا در مورد همه گزینه های درمانی خود، از جمله میکرونیدلینگ صحبت کنید.

اگر تحقیقات میکرونیدلینگ خود را با جستجوی تصویر در اینستاگرام یا گوگل شروع کنید، احتمالاً می ترسید. عکس ها نگران کننده هستند، این بدان دلیل است که این روش شامل سوراخ کردن پوست با سوزن های ریزی است که خون را می کشند. چسباندن دسته ای از سوزن ها به صورت شما ممکن است ایده خوبی به نظر نرسد، اما این فرآیند واکنش جوان سازی را به دنبال دارد که باعث خشم بسیاری از افراد از نتایج می شود.

همه چیزهایی در رابطه با استفاده از میـکرونیـدلینگ برای درمان لک ها

استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها یک عمل زیبایی است که برای درمان تعدادی از مشکلات پوستی استفاده می شود. بیش از ۲۰ سال است که این روش به نوعی استفاده می شود. با تکامل تجهیزات و تکنیک ها، میکرونیدلینگ در شیوه های مراقبت از پوست رایج شده است. ممکن است شنیده باشید که میکرونیدلینگ تحت عنوان درمان القایی کلاژن، نامیده می شود، لذا ایده این است که ظاهر و احساس پوست خود را بهبود بخشید. میکرونیدلینگ می تواند به این نگرانی ها کمک کند:

  • جای جوش
  • خطوط ظریف
  • چین و چروک
  • منافذ بزرگ شده
  • هیپرپیگمانتاسیون و لکه های خورشیدی
  • کشش از دست رفته
  • بافت ناهموار پوست
  • علائم کشش
  • رنگ های ناهموار پوست

در بیشتر موارد، میکرونیدلینگ در مطب پزشک انجام می شود، اگرچه گزینه های خانگی نیز وجود دارد.

عملکرد استفاده از میـکرونیـدلینگ برای درمان لک ها

به گفته بسیاری از مراکز زیبایی پوست، استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها شامل سوراخ شدن پوست با سوزن های کوچک است، اگر این عمل را در مطب متخصص پوست انجام می دهید، پوست احتمالاً قبل از درمان بی حس می شود تا درد و ناراحتی را از بین ببرد یا حداقل کاهش دهد. سپس از یک ابزار شبیه قلم به نام درمارولر برای قرار دادن سوزن های کوچک از جنس استنلس استیل در پوست استفاده می شود تا باعث ایجاد میکرو آسیب یا سوراخ شود.

بر اساس تحقیقی که در مارس ۲۰۱۷ منتشر شد، در نتیجه این خراش های کوچک، پوست تولید کلاژن را تقویت می کند تا بهبود یابد. هدف این است که آسیب ناشی از سوزن ها بدن شما را تحریک کند تا عوامل ترمیم کننده به شکل الاستین و کلاژن را به منطقه درمان برای ترمیم پوست بفرستد. درمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد، معمولاً جلسات متعددی مورد نیاز است که فاصله آنها یک ماه است. سوزن ها در هر جلسه بعدی عمیق تر وارد پوست می شوند، زیرا پوست ضخیم تر می شود و قادر است در طول زمان نفوذ عمیق تری را تحمل کند.

نتیجه گیری:

مزیت اصلی استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان لک ها، افزایش تولید کلاژن است. کلاژن با چین و چروک ها مبارزه می کند و سطح کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. هرگونه مداخله ای که باعث افزایش سنتز کلاژن شود می تواند پوست را جوانتر نشان دهد و عمل کند. در تحقیقی که در آگوست ۲۰۱۸ منتشر شد، شرکت کنندگان در مطالعه چهار جلسه میکرونیدلینگ را با فاصله یک ماه انجام دادند.

پس از درمان نهایی، آنها بهبود چشمگیری در خطوط، چین و چروک، بافت پوست و سستی پوست مشاهده کردند، با وجود تحقیقات صورت گرفته، می توان گفت که استفاده از این روش می تواند در بهبود و زیبایی پوست و کاهش لک نقش موثری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *