امتیاز دهید

درمان تعریق صورت با بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تعریق بیش از حد صورت می تواند خسته کننده و شرم آور باشد. این مشکل می تواند بر توانایی شما در انجام وظایف، فعالیت یا حتی آرایش شما تاثیرگذار باشد. معمولا تعریق صورت در زمان هایی که استرس دارید و یا فعالیت شدیدی انجام میدهید میتواند طبیعی باشد. اگر به ظاهر بدون دلیل به شدت از سر یا صورت خود عرق می کنید، ممکن است به هایپرهیدروزیس جمجمه و صورت مبتلا شده باشید. تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک می تواند یک درمان موثر هیپرهیدروزیس (تعریق) جمجمه صورت باشد.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد درمان تعریق صورت با بوتاکس صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

علت تعریق صورت چیست؟

دو نوع تعریق سر و صورت وجود دارد. اگر تعریق کانونی اولیه در شما تشخیص داده شود، ممکن است بیماری شما دلیل شناخته شده ای نداشته باشد. تعریق بیش از حد ممکن است زمانی وجود داشته باشد که سابقه خانوادگی هیپرهیدروزیس وجود داشته باشد. علائم هیپرهیدروزیس کانونی اولیه در اوایل زندگی و قبل از ۲۵ سالگی خود  را نشان می دهد.

تعریق ثانویه ممکن است به معنای وجود بیماری های خاص یا عدم تعادل هورمونی در پس تعریق بیش از حد باشد. پرکاری تیروئید، بارداری، دیابت، یائسگی و عفونت ها همگی ممکن است باعث فعال شدن بیش از حد غدد عرق شوند. شایع ترین علت می تواند داروها یا مکمل هایی باشد که مصرف می کنید. تعریق صورت می تواند تحت استرس یا اضطراب بدتر شود.

چگونه بوتاکس به از بین رفتن تعریق صورت کمک میکند؟

بوتاکس با مسدود کردن ماده شیمیایی موجود در بدن که مسئول تحریک غدد عرق است، برای درمان هیپرهیدروزیس صورت عمل می کند. طبق گفته انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس، تزریق بوتاکس می تواند تعریق بیش از حد را تا ۸۷ درصد در بیماران کاهش دهد. نتایج قابل توجهی را می توان در عرض چهار روز پس از درمان بوتاکس تجربه کرد و تا شش ماه یا بیشتر ماندگاری داشت. روند سرپایی این تزریقات مورد تایید سازمان بهداشت جهانی تقریباً ۱۵ دقیقه طول می کشد و شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود ادامه دهید. ممکن است برای سال اول پس از عمل اولیه، تزریق های مکرر لازم باشد.

تزریق آن به چه صورت است؟

بوتاکس، دیسپورت، و سایر تزریقات تعدیل کننده عصبی زمانی که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، بهترین نتیجه را دارند. تزریق مدت زمان زیادی طول نمی کشد و می توان آن را بصورت سرپایی انجام داد. متخصص شما داروی بوتاکس را درست زیر سطح پوست و با استفاده از یک سوزن ظریف تزریق می کند. شما برای درمان کامل چندین تزریق دریافت خواهید کرد که در یک الگوی مشخص در بخش مورد نظر شما انجام میشود. پزشک شما ممکن است چیزی برای جلوگیری از درد به شما بدهد، مانند یخ یا یک عامل بی حس کننده.

به محض اتمام تزریق بوتاکس می توانید به کار و زندگی عادی خود بازگردید. متخصص شما ممکن است از شما بخواهد که مجددا برای ترمیم و تکمیل درمان مراجعه نمایید.

از بین بردن تعریق صورت با بوتاکس

عوارض جانبی احتمالی

مطالعات زیادی برای ارزیابی ایمنی تزریق بوتاکس انجام شده است. ایجاد عوارض بسیار نادر است و عوارض آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد یا کبودی در محل تزریق
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک (برای تزریق صورت)
  • خشکی چشم یا ریزش اشک

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی زمانی رخ می دهد که بوتاکس کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. این عوارض می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها پس از تزریق شما اتفاق بیفتد. عوارض جانبی نادر اما جدی عبارتند از:

• ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل در دید
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

از بین رفتن تعریق صورت با بوتاکس تا چه زمانی ماندگاری دارد؟

این نوع درمان برای از بین بردن تزریق بسیار موثر است و منجر به قطع تقریباً کامل تعریق زیر بغل یا صورت می شود که می تواند تا شش ماه بعد از اولین جلسه درمان ادامه یابد. توجه به این نکته ضروری است که تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) نیست. در نهایت تعریق بعد از، از بین رفتن آثار تزریق مجددا باز خواهد گشت.