امتیاز دهید

روش برداشتن خال با لیزر

بسیاری از افراد بدلیل خالهایی که در قسمت های مختلف بدن به خصوص خالهای صورت دارند، باناراحتی از اینکه ظاهرشان تحت تاثیر خال باشد زندگی می کنند. به همین دلیل دنبال راه حلی بی خط برای از بین بردن خالها در هر قسمت از بدن خود هستند.

گروه خاصی از سلول های دارای رنگدانه بالا است. آنها معمولاً در بدو تولد یا درطول ۲۰ سال اول زندگی ظاهر می شوند، برخی از مطالعات نشان داده اند که اکثر ما بین ۱۰ تا ۴۰ در نقاط مختلف بدن خود داریم.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد برداشتن خال با لیزر صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

خالها در هر فردی وجود دارند و بسیار رایج میباشند. آنها معمولاً بصورت نقاط قهوه ای تیره کوچک ظاهر میشوند و توسط خوشه هایی از سلول های رنگدانه ایجاد می شوند. داشتن خال طبیعی است. همه ما خال داریم و تنها محل قرارگیری و یا نوع آن متفاوت است. برخی از آنها ناخوشایند هستند، در مناطقی ازصورت هستند که زیبایی طبیعی را مخدوش میکنند یا در مکان های استراتژیک بدن انسان هستند و شما دوست ندارید آنها را در آنجا داشته باشید.

چیز طبیعی این است که هر فرد از۱ تا ۳۰ خال دارد اما اگر میخواهید تعداد آنها را کاهش دهید و بزرگترین خالها را ازبین ببرید میتوانید ترفند برداشتن خال با لیزر را امتحان نمایید و بدون هیچگونه دردسری ازشر آنها راحت شوید.

برداشتن خال با لیزر روشی است که به زمان کمی نیاز دارد و نیازی به مرخصی پزشکی ندارد. میتوانید بامراجعه به کلینیک بصورت سرپایی آن را ازبین ببرید و بعد ازان به زندگی عادی خود بازگردید. ازجمله انوع خالهای قابل درمان عبارتند از: خال‌گوشتی.. زگیل، لکه های پوستی و … که براحتی بالیزر قابل درمان هستند.

باتوجه به اینکه نور لیزر توسط رنگدانه خال جذب می شود، فرصت بیشتری بدست می آید، درنتیجه گرما و تبخیر ایجاد میشود که منجر به ازبین رفتن آن میشود، بدون اینکه به بافت های سالم اطراف آسیب برساند. برداشتن خال با لیزر درد ندارد زیرا به بیمار بی حسی موضعی تزریق میشود و در کسری از ثانیه انجام میشود.

مزیت اصلی درمان بالیزر این است که از ایجاد جای زخم جلوگیری میشود.رضایت بیمار بالاست، اما قبل آنجام باید ابتدا نوع آن ارزیابی شود.  زیرا برخی ازخالها خطرناک و سرطانی هستند و نمیتوان تمامی آنها را بالیزر ازبین برد و قبل انجام این روش حتما باید توسط یک متخصص ارزیابی شوید. خالها میتوانند صورتی، خرمایی یا قهوه ای باشند. آنها میتوانند صاف یا برجسته باشند. آنها به طور کلی گرد یا بیضی شکل هستند و اندازه آنها بزرگتر از یک پاک کن نیستند.

خال‌معمولی اکتسابی درهر جایی از بدن یافت میشوند و بیشتر در افراد باپوست روشن دیده میشوند. ظاهر آن معمولاً بدلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. باید توجه کنید که آیا باگذشت زمان تغییر شکل می دهند یا رنگ. خالهای غیر معمول بزرگتر از خالهای معمولی هستند و میتوانند صاف یا خشن باشند. آنها رنگ بژ یا قهوه ای دارند و می توانند به تنهایی یا بصورت گروهی ظاهر شوند. توصیه میشود بطور مرتب آنها را معاینه کنید زیرا خطر ابتلا به ملانوم را افزایش می دهند.

خالهای مادرزادی می توانند گرد یا بیضی شکل باشند و رنگ آن ممکن است ناهموار باشد. آنها در نوزادان ظاهر میشوند و ظاهر آنها به ژنتیک مربوط میشود. اگر خانواده گرایشی وجود داشته باشد، احتمال بروز آنها را افزایش می دهد. خالهای اسپیتز معمولا در پسران بین ۳ تا ۱۳ سال ظاهر میشوند. محل قرارگیری آنها معمولاً صورت یا سر است. آنها صاف و خوش خیم هستند و به همین دلیل برداشتن آنها توصیه نمیشود، مگر اینکه دارای رنگ قرمز یا برآمدگی باشند.

خالهای هاله‌دار باآسیب ایجاد می‌شوند و چیزی که آنها را متمایز می‌کند، داشتن هاله‌ای سفید رنگ دراطراف آن است که اثر کم‌رنگ‌شدن پوست است. آنها معمولا بی ضرر هستند و حتی می توانند در طول زمان ناپدید شوند. ملانوما عارضه اصلی است. برخی افراد بدلیل ژنتیک درمعرض خطر بیشتری هستند. اما علاوه بر این، ازجمله عوامل افزایش دهنده خطر ملانوم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگی خال
  • زمانی که خالها نادر هستند
  • زمانی که فرد بسیاری دارد
  • زمانی که سابقه خانوادگی ملانوم وجود دارد

باتوجه بوجود انواع مختلف آنها نمیتوان از تکنیک برداشتن خال با لیزر در تمامی انواع آن استفاده کرد و توصیه میکنیم تا حتما قبل مراجعه به کلینیک های زیبایی به متخصص پوست مراجعه نمایید تا بعد ارزیابی و بررسی اقدام به برداشتن خال با لیزر نمایید.

برداشتن خال با لیزر به چه صورت امکان پذیر است؟

در اصل، لکه‌های کبدی و یا خل و زگیل را می‌توان بااستفاده از آنجام آن نیز ازبین برد، اما متخصصان پوست عمدتاً ازاین روش برای حذف هایپرپیگمانتاسیون خوش‌خیم مانند لکه‌های پیری یا زگیل استفاده می‌کنند.

برداشتن خال با لیزر بسیار ملایم است، هیچ جای زخم و عوارض جانبی جدی ندارد. گاهی اوقات، قرمزی که  ممکن است پس از برداشتن رخ دهد که درعرض چند روز برطرف میشود. هایپرپیگمانتاسیون ، افزایش رنگ، ممکن است دربرخی از بیماران رخ دهد، اما اغلب باگذشت زمان دوباره محو میشود. اگر رنگدانه در عمق پوست باقی بماند، ممکن است دران بخش مجددا نیاز به درمان داشته باشید.

برداشتن خال با لیزر بر اساس استفاده از نور پر انرژی است که انجام میشود. بر خلاف نور معمولی، فقط یک طول موج دارد و بنابراین انرژی بالایی دارد. بنابراین رنگدانه ها نور لیزر را بیشتر از بافت اطراف جذب میکنند. انرژی به گرما تبدیل میشود که سلول های رنگدانه را ازبین می برد. این اصل فتوترمولیز انتخابی نامیده میشود. سپس سلول های پاک کننده سیستم ایمنی رنگدانه ها را جذب کرده و آنها را به‌دور منتقل میکنند. به‌این ترتیب میتوان لایه به‌لایه رنگدانه ها را ازبین برد.

قبل برداشتن خال با لیزر، پزشک از یک بی حس کننده موضعی یا پماد مسکن استفاده میکند. درحین انجام عمل فقط احساس سوزن سوزن شدن یا گزگز خفیفی خواهید داشت، اما این روش کاملا بدون درد است درمان فقط چند دقیقه طول میکشد و سپس می توانید به‌خانه بروید و فعالیت های عادی روزمره خود را دنبال کنید. پس‌از درمان، زخم خشک میشود و پوسته ای ایجاد میشود که پس از حدود دو هفته دوباره حل میشود.

نکات مهم در رابطه با برداشتن خال با لیزر

به‌این نکته مهم توجه کنید که تا شش هفته پس از انجام ازنور خورشید دوری کنید و درسال اول پس از برداشتن از سطح بالایی از محافظت دربرابر آفتاب ترجیحاً بافاکتور ضد آفتاب ۵۰ استفاده کنید. عیب این روش این است که بافت برداشته شده پس‌از برداشتن قابل بررسی نیست. بنابراین، این روش برای تشخیص سرطان مناسب نیست و بنابراین دیگر توسط متخصصان پوست برای برداشتن نایوی ها استفاده نمی شود، بلکه عمدتا برای ازبین بردن زگیل ها و اختلالات رنگدانه ای استفاده میشود.

برداشتن خال با لیزر به آرامی و کاملا ایمن انجام میشود.

بسیاری از مردم‌خال برجسته یا زگیل های بیرون زده را آزاردهنده می دانند. بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند دوست دارند خال‌را بردارند، مخصوصاً در نواحی قابل مشاهده مانند صورت، بلکه روی دست‌ها، بازوها و پاها – و تا حد امکان سریع و آسان. اگر میخواهید خال‌یا زگیل را بردارید، میتوانید روش برداشتن خال با لیزر را امتحان نمایید.

برداشتن خال مادرزادی با لیزر امکان پذیر است؟

برداشتن خال با لیزر همچنین برای ازبین بردن خالهای مادرزادی بدون جای زخم بسیار عالی است. درطول درمان بالیزر، نور پرانرژی در ضایعه تحت درمان جذب میشود. که منجر‌به فرسایش سطحی پوست شود، که پس از درمان به آرامی پوسته پوسته میشود. این دلمه همچنین درطی دو تا چهار هفته ازطریق نوسازی طبیعی پوست ازبین می‌رود. به عبارت دیگر: باکمک فناوری لیزر میتوان خالهای مادرزادی را براحتی بالیزر پاک کرد.

مزایای برداشتن خال با لیزر چیست؟

میتوان گفت که برداشتن خال با لیزر یکی از بی خطرترین روش ها برای ازبین بردن آنها و داشتن پوستی صاف و یکدست میباشد که‌از مزایا ازبین بردن‌خال بالیزر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این روش کاملا بدون درد و بی خطر است.
  • زمان بهبودی آن کوتاه است و نیاز به مرخصی استعلاجی ندارد.
  • بدون رد اسکار و جای زخم انجام میشود.

مراحل برداشتن خال با لیزر

درصورت تغییرات خوش خیم، برداشتن خال با لیزر براحتی امکان پذیر است و جای هیچگونه نگرانی در رابطه بالیزر‌درمانی نمیباشد. این روش مخصوصاً برای خالهای برآمده مادرزادی که باعث ایجاد ظاهری متفاوت در چهره میشوند نیز موثر میباشد.

پزشک متخصص ناحیه آسیب دیده را بابی حسی برای برداشتن بالیزر اماده میکند – بنابراین درمان برای شما تقریباً بدون درد است. فقط کمی احساس سوزن سوزن شدن می کنید. سپس پرتو لیزر خال را ازبین خواهد برد. یک پوسته سبک باقی می ماند که پس‌از چند روز پوسته پوسته می شود.

درمان برداشتن خال با لیزر فقط چند دقیقه طول میکشد و شما بلافاصله به سر کار باز میگردید.

هزینه برداشتن خال با لیزر چه مقدار است؟

هزینه برداشتن خال با لیزر می تواند بسیار متفاوت باشد. از یک طرف، آنها بروشی بستگی دارند که متخصص پوست شما برای برداشتن خال انتخاب میکند، ازطرف دیگر، دستمزد پزشک و ماهیت و موقعیت خال نیز دراین امر نقش دارد.

هزینه آن معمولاً کمتر از جراحی است. بررسی بافت شناسی خال برداشته شده بطور معمول انجام میشود و همچنین باید درهزینه ها لحاظ شود. پزشک در مشاوره قبل ازعمل هزینه ها را برای شما توضیح میدهد.

برداشتن خال با لیزر مناسب چه نوع خال است؟

برداشتن خال با لیزر برای خالهای صاف، قهوه ای یا سیاه بهترین روش است. برداشتن کامل معمولاً به‌یک تا سه بار مراجعه به‌مطب پزشک یا متخصص پوست نیاز دارد که طی آن ازیک بی حس کننده موضعی استفاده میشود واز لیزر‌برای برداشتن بافت استفاده میشود. برداشتن خال با لیزر معمولاً برای خالهایی که خیلی بزرگ هستند یا از پوست بیرون زده اند، مناسب نیست.

آیا برداشتن خال با لیزر منجر به سرطان میشود؟

خیر تکنیک برداشتن بالیرز به‌هیچ عنوان به تنهایی باعث ابتلا به سرطان نمیباشد و ابتلا‌به سرطان باتوجه به‌نوع آن است که اتفاق میافتد و لیرز تنها باعث درمان و از بین بردن انواع خالها خواهد شد بدین منظور است که به‌شما توصیه کردیم قبل برداشتن خال با لیزر برای ارزیابی نوع آن حتما به‌یک پزشک مراجعه نمایید زیرا درصورت سرطانی بودن امکان برداشتن آن وجود ندارد.

آیا برداشتن خال با لیزر دردناک است؟

درد بسته به‌روش مورد استفاده متفاوت است. بااین حال، این روش بدلیل بی حسی بدون درد است. درصورت انجام عمل، زخم باید بعد ازآن استراحت داده شود تا از درد جلوگیری شود.

آیا خودم متوانم برداشتن خال را بدون لیرز و درمنزل انجام دهم؟

اگر روی بدن خود کشف کردید، به‌هیچ وجه سعی نکنید آن را خراش دهید یا پاره کنید، زیرا محرک های مکانیکی خطر تبدیل خال مادرزادی به ملانوم بدخیم، یعنی سرطان پوست را افزایش می دهد. مهم است که سعی نکنید خودتان خالهای خود را بردارید، بلکه فقط آنها را توسط یک متخصص پوست آموزش دیده تحت درمان قرار دهید.

اغلب پمادها برای ازبین بردن کارآمد نمیباشند و تا امروز برداشتن خال با لیزر توانسته بهترین روش برای ازبین بردن آن باشد پس به‌هیچ عنوان خالها را در داخل منزل و بصورت دستی تحریک نکنید.

علائم خال خطرناک که با لیزر قابل برداشتن نیست چیست؟

  • جدیدا بوجود آمده است.
  • دارای تغییرات ظاهری میباشد.
  • همراه درد و خارش است.

برداشتن خال با لیزر چه مدت طول میکشد؟

برداشتن خال با لیزر باتوجه به‌مهارت فردی که شما را لیزر‌درمانی میکند در کوتاه ترین زمان و درمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام میشود و بعدان شما میتوانید کلینیک را ترک کرده و به‌محل کار و یا منزل خود بازگردید این روش یکی‌از راحتترین روش ها برای ازبین بردن میباشد.

آیا بعد از برداشتن خال با لیزر میتوان آرایش کرد؟

بهتر است بعد برداشتن خال با لیزر تا ۴۸ ساعت فقط ازضد آفتاب بر روی پوست مخصوصا در قسمتی که لیزر‌درمانی را انجام داده اید استفاده نمایید واز آرایش های غلیظ و سنگین درآن بخش خودداری نمایید تا زمانی که زخم ناشی ازلیزر پوسته پوسته شده و ازبین برود.

آیا برداشتن خال با لیزر بی خطر است؟

بله برداشتن خال با لیزر بدون ایجاد برش و یا نیاز به بیهوشی انجام میشود و تابش پالس های لیزربه‌سطح پوست انجام میشود و به‌لایه های عمیق تر پوست تابانده نمیشود پس هیچگونه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.