۵/۵ - (۱ امتیاز)

چگونه سردرد میگرنی با تزریـق بوتاکس درمان می‌شود؟

وقتی به بوتاکس فکر می کنید ، احتمالاً تصور می کنید که این روش فقط به منظور صاف کردن خطوط و چین و چروک ها انجام می شود. در حالی که رفع چین و چروک یکی از موارد استفاده بوتاکس است و امروزه به عنوان یک درمان محبوب برای میگرن مزمن نیز شناخته شده است.

درمان سردرد میگرنی با تزریـق بوتاکس یک راه حل نسبتاً جدید می باشد که تعداد طرفداران آن در حال افزایش است. در واقع این نوع بوتاکس، یک بوتاکس درمانی است که با بوتاکس زیبایی تفاوت دارد. بیشتر اوقات، به ویژه در دردهای خفیف و بدون علائم اضافی ، استفاده از مسکن ها و داروهای ضد التهابی علائم را کاهش می دهد.

در درد شدید، مسکن ها همیشه نتایج مطلوب را به همراه ندارند. راه حل چنین دردهایی بوتاکس (سم بوتولینوم) است.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد درمان سردرد میگرنی با تزریـق بوتـاکس صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

جهت مشاوره یا رزرو نوبت برای درمان میگرن با بوتاکس می توانید با شماره های ۰۹۱۲۰۶۶۰۴۴۷  ، ۰۹۰۲۳۹۰۹۱۹۰  و  ۰۲۱۲۲۰۹۱۵۷۱ تماس بگیرید. یا از طریق تکمیل فرم زیر ، نام و شماره تماس خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل گردد.

درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس

بوتـاکس چیست؟

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است ، یک نوروتوکسین تولید شده توسط باکتری ها که باعث ایجاد بوتولیسم می شود. هنگامی که سم بوتولینوم به پوست تزریق می شود و در دوزهای کوچک در مناطق خاصی استفاده می شود ، انقباضات عضلانی را به طور موقت به مدت تقریبا ۳ ماه کاهش می دهد.

بوتـاکس به چه نوع سر دردی پاسخ می‌دهد؟

بوتاکس برای درمان  میگرن مزمن که به معنی داشتن سردرد در ۱۵ روز یا بیشتر در ماه است، مورد تأیید FDA است. برای بیمارانی که کمتر از ۱۵ روز در ماه دچار سردرد می شوند توصیه نمی شود.

بوتاکس چگونه درد میگرن را آرام می‌کند؟

تزریق بوتاکس در اطراف عصب های دردی که در سردرد نقش دارند تزریق می شود و مانع انتشار مواد شیمیایی دخیل در انتقال درد می شود. این امر از فعال شدن شبکه های درد در مغز جلوگیری می کند. بوتاکس از سردرد های میگرنی قبل از شروع آنها جلوگیری می کند ، اما تأثیر گذاری آن به زمان نیاز دارد.

درمان میگرن با بوتاکس چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت این واقعیت است که مصرف داروی فرد به حداقل می رسد و حتی بیشتر اوقات ، دیگر نیازی به مصرف دارو نیست. همچنین باعث کاهش ۵۰ درصدی حملات میگرن می شود. با همه این پیشرفت های مثبت ، از نظر علمی ثابت شده است که درمان میگرن با بوتاکس کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

روش درمان میگرن با بوتاکس

تزریق سم بوتولینوم برای میگرن توسط یک متخصص مغز و اعصاب آموزش دیده انجام می شود. پزشک بوتاکس را به صورت زیر جلدی به ۳۱ نقطه در زیر پوست یا در عضلات داخل و اطراف پیشانی ، بالای گوش ها ، و در گردن و شانه های بیمار تزریق می کند. این روش حدود نیم ساعت ، تا یک ساعت طول می کشد. تزریق بوتاکس برای درمان میگرن هر ۱۲ هفته یکبار تکرار می شود تا زمانی که بیمار دیگر به میگرن مزمن مبتلا نباشد ، یا تا زمانی که مشخص شود درمان موثر واقع نمی شود.

به طور معمول ، پاسخ بعد از اولین یا دومین تزریق مشاهده می شود. تزریق بوتاکس یک روش سرپایی است که به راحتی آماده و تزریق می شود و نیازی به بیهوشی ندارد.

درمان میگرن با بوتاکس

دوره نقاهت بعد از بوتاکس

درمان سردرد های میگرنی با استفاده از سم بوتولینوم بی خطر و غیر تهاجمی است ، بنابراین به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارد و معمولاً فرد می تواند  فعالیت های عادی خود را بلافاصله بعد از انجام بوتاکس از سر بگیرد. شما فقط باید فعالیت بدنی خود را محدود کنید و تا ۲۴ ساعت پس از درمان میگرن خود از نوشیدن الکل خودداری کنید.

همچنین توصیه می شود تا ۲ هفته بعد از تزریق سم بوتولینوم از سونا یا سولاریوم اجتناب کنید. گاهی اوقات یک تورم موضعی جزئی وجود دارد که  فقط تا ۲ ساعت طول می کشد.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس برای میگرن چیست؟

اگر برای تزریق بوتاکس به یک متخصص با تجربه مراجعه می کنید، این روش بسیار ایمن و مورد اعتماد خواهد بود. با این وجود ، در صورت شروع استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن ، عوارض جانبی احتمالی وجود دارد.

عوارض جانبی رایج بوتاکس برای میگرن عبارتند از:

• قرمزی ، درد یا تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • لرز
  • خشکی دهان
  • سفتی گردن

مطالعات نشان می دهد که گردن درد شایع ترین عارضه جانبی است که ۳ درصد از بیماران را تحت تأثیر  قرار می دهد  و درد محل تزریق ، افتادگی پلک و ضعف عضلانی در ۲,۱ درصد از افراد گزارش شده است. به طور کلی ، این عوارض جانبی موقتی هستند و معمولاً پس از یک یا دو روز از بین می روند.

درمان میگرن با بوتاکس روی چه افرادی جواب می‌دهد؟

استفاده از بوتاکس می تواند برای هر بیمار مبتلا به میگرن مفید باشد. با این حال ، افرادی که حملات مکرر دارند ، از سایر مراحل درمانی بهره چندانی نمی برند و مجبورند از داروهای زیادی استفاده کنند ، مشخصات یک بیمار مناسب برای درمان میگرن با بوتاکس هستند.

چه افرادی نباید برای درمان میگرن از بوتـاکس استفاده کنند؟

برخی از افراد هستند که به دلیل حملات میگرنی یا به دلایل دیگر نباید از بوتاکس استفاده کنند. اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند ، شما کاندید مناسبی برای بوتاکس نیستید:

• افرادی که بیماری پوستی دارند
  • شرایط عصبی که شما را مستعد ضعف عضلانی می کند ، مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک
  • افراد باردار و شیرده

بیشتر بخوانید:

سخن پایانی در مورد درمان سردرد میگرنی با تزریـق بوتـاکس

بوتاکس دارویی است که از نوعی سم بوتولینوم برای فلج موقت فعالیت ماهیچه ها استفاده می کند. در حالی که بوتاکس بیشتر به دلیل توانایی خود در کاهش ظاهر چین و چروک های صورت شناخته شده است ، همچنین نشان داده شده است که به برخی از افراد در جلوگیری از میگرن مزمن کمک می کند. این دارو عمدتا توسط افرادی که بیش از ۱۵ روز در ماه از سردرد رنج می برند استفاده می شود.

اگر فکر می کنید که تزریق بوتاکس برای تسکین میگرن شما مفید است، با پزشک خود مشورت کنید ، که می تواند شما را به یک متخصص ارجاع دهد. متخصص علائم شما را به دقت ارزیابی کرده و یک رویکرد عالی اتخاذ خواهد کرد که به تسکین درد شما کمک می کند و شما را به زندگی عادی و بی دغدغه خود باز می گرداند.