۵/۵ - (۲ امتیاز)

میکرو اسکالپ یا اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر یک روش زیبایی است که در آن با تزریق رنگدانه‌های ارگانیک به پوست سر، نواحی کم تراکم یا طاسی را پر می‌کنند.

این روش برای افرادی که دچار ریزش یا نازکی مو هستند یا نمی‌خواهند از روش‌های جراحی و کاشت مو استفاده کنند، یک گزینه مناسب است. اسکالپ سر مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد اسکالپ سر صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

مزایای اسکالپ سر

  • اسکالپ سر یک روش ساده، سریع و کم هزینه است. برای انجام این روش نیازی به بیهوشی، برش، خونریزی، دوره نقاهت یا مراقبت‌های ویژه نیست. فقط با چند جلسه تزریق رنگدانه، می‌توانید نتیجه مطلوب را ببینید.
  • اسکالپ سر یک نتیجه طبیعی و ماندگار ایجاد می‌کند. رنگدانه‌های ارگانیک با پوست سر سازگار هستند و ریسک عفونت و واکنش‌های آلرژیکی را ندارد. همچنین با توجه به رنگ و شکل موهای طبیعی شما، رنگدانه‌ها انتخاب می‌شوند تا باعث ایجاد تضاد یا ناهماهنگی نشوند.
  • اسکالپ سر برای همه افراد مناسب است. این روش برای زنان و مردان، افراد با تار موهای نازک یا حتی دارای انواع بیماری‌های ریزش مو و طاسی در حال حاضر یکی از کم‌خطرترین و بهترین گزینه‌هاست.

از دیگر مزایای اسکالپ سر:

  • بدون نیاز به جراحی
  • یک روش با ماندگاری طولانی
  • مقرون به صرفه نسبت به کاشت مو و روش‌های دیگر
  • بدون نیاز به مصرف دارو
  • ۱۰۰ درصد موثر
  • داشتن نتیجه مطلوب برای هر مدل مو با هر جنس و رنگی
  • یک روش بی خطر
  • آسان بودن نگهداری و مراقبت از آن

برای اسکالپ سر شما باید حتما به یک کلینیک که زیر نظر متخصصان باتجربه است مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی و درمانی آفرودیت بیوتی کلینیک با سال‌ها تجربه در زمینه اسکالپ سر، یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و مو است. برای ارتباط با آفرودیت بیوتی کلینیک می‌توانید با شماره‌های درج شده در این مقاله تماس حاصل کنید.

اسکالپ سر آقایان

اسکالپ سر در مردان به صورت نقطه‌ای انجام می‌شود و باعث ایجاد یک ظاهر شبیه به موی کوتاه یا تراشیده می‌شود.

میکرو اسکالپ سر

اسکالپ سر بانوان

این روش یک روش عالی برای خانم‌هایی است که موهای آن ها در حال نازک شدن میباشد. زیرا با ایجاد یک لایه زیرین در زیر موها، موهای شما حجیم و پر به نظر می‌رسد و دیگر نقاط خالی دیده نمی‌شود.

همچنین میکرو اسکالپ سر یک توصیه عالی برای خانم‌هایی است که در قسمت بالایی و تاج خود موهای نازک دارند و میکرو اسکالپ سر می‌تواند به تحریک و رشد موهای جدید کمک کند و تکرار آن در درم پوست سر موجب تحریک و تجدید فولیکول‌های موهای شما خواهد شد.

فرآیند و مراحل اسکالپ سر

  • در ابتدا باید در جلسه مشاوره شرکت کنید تا با پزشک متخصص در مورد تعداد جلسات درمان، لزوم استفاده از این روش و هزینه‌های کل جلسات صحبت کنید.
  • استفاده از میکرو اسکالپ سر معمولاً بدون درد است و ممکن است در نواحی حساس‌تر مانند شقیقه‌ها کمی ناراحتی به وجود بیاورد، اما بیشتر افراد در طول جلسه درمان فقط سوزش بسیار خفیفی را تجربه می‌کنند.
  • دقت داشته باشید که هنگام انتخااب رنگ جوهر برای اسکالپ پوست سرتان، حتما یک درجه تیره تر از موهای خودتان باشد تا متراکم تر به نظر برسد و در نظر داشته باشید که تضاد بین رنگ موهای طبیعی شما و پوست سر شما بسیار کم باشد تا حداکثر تراکم موی شما آشکار شود.
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای میکرو اسکالپ سر بین ۳ الی ۴ جلسه است و به طور کلی در عرض ۱۴ روز به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

برای اسکالپ سر از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و فقط از رنگدانه‌های طبیعی استفاده می‌شود. برای تکرار فولیکول موی طبیعی در یک بیمار معمولی، در مجموع به پنج رنگ سفارشی نیاز است.

پس از ایجاد رنگدانه‌ها، آنها در یک کارتریج قرار می‌گیرند و به طور هم‌زمان از طریق پنج سوزن میکروسکوپی درست زیر پوست تزریق می‌شوند تا “فولیکول” ایجاد شود.

فولیکول همان رنگدانه است که موجب به وجود آمدن ریشه و پیاز مو می‌شود. میکروپیگمانولوژیست با تکرار این کار در کل ناحیه مورد نظر به طور کامل آن را پوشش می‌دهد.

میکرو اسکالپ سر

اسکالپ سر برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

اسکالپ سر برای هر موردی از جزئی ترین تا شدیدترین، موثر است و خطوط مو را در تمامی نواحی پوست سر شما بازسازی میکند. از جمله کسانی که میکرو اسکالپ سر برای آن ها کاربردی میباشد عبارتند از:

  • بیمارانی که تا حدی یا کاملاً طاس هستند، به ویژه آن‌هایی که موهای خود را کاملاً کوتاه نگه می‌دارند.
  • همچنین می‌توان از آن برای تیره کردن پوست سر بیمارانی که دچار ریزش مو هستند یا موهای نازک دارند استفاده کرد.
  • برای کسانی که موهای آن‌ها عقب نشینی کرده است این روش بهترین گزینه است.
  • اسکالپ سر یک انتخاب ایده آل برای پنهان کردن جای زخم ناشی از جراحت مثل جراحی کاشت مو یا عمل مغز و جمجمه است.
  • همچنین می‌توان از آن برای پنهان کردن خال‌های مادرزادی استفاده کرد.

ماندگاری اسکالپ سر چقدر است؟

اسکالپ سر یک روش نیمه دائمی است که اثرات و ماندگاری آن بین ۱ الی ۵ سال بوده و پس از گذشت این مدت به مرور زمان محو می‌شود و فقط نیاز به ترمیم دارد. زیرا پوست به طور طبیعی خود را لایه برداری می‌کند.

در صورتی که پوست سرتان چرب باشد نتایج سریع‌تر محو می‌شوند؛ البته میزان ماندگاری میکرو اسکالپ از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ماندگاری میکرو اسکالپ سر

مدت زمان بهبودی پس از اسکالپ سر

قرمزی خفیف روی پوست سر به مدت ۲ تا ۳ روز پس از جلسه درمان معمول است. این قرمزی به سرعت فروکش می‌کند و اکثر مراجعین بلافاصله یا در عرض چند روز می‌توانند به سایر فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

ریزش رنگدانه‌ها پس از اسکالپ پوست سر

یکی از نگرانی‌های اصلی بیماران در مورد میکرو اسکالپ پوست سر، ریزش نقاط رنگدانه است و این معمولاً در عرض چند روز پس از اولین جلسه شما رخ می‌دهد.

اکثر افراد با دیدن این حالت تصور می‌کنند که روش درمان درست جواب نداده، در صورتی که این طور نیست. پوست سر شما پس از تزریق جوهر دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و ریزش رنگدانه مطمئناً بخشی از کل این فرآیند است.

به خاطر داشته باشید که میکرو اسکالپ سر یک فرآیند چند جلسه‌ای است و در هر جلسه در نقطه‌ای ممکن است شاهد ریزش رنگدانه‌ها باشیم.

آیا ریزش رنگدانه‌ها طبیعی است؟

بله، ریزش رنگدانه کاملا طبیعی است. همه بیماران ریزش رنگدانه را تجربه می‌کنند. چیزی که در واقع اتفاق می‌افتد این است که پوست سر شما در حال انجام دو فرآیند است: التیام و لایه‌برداری.

در حالی که پوست سر شما بهبود می‌یابد، پوست در نتیجه نفوذ سوزن های خالکوبی به لایه‌های زیرین، پوسته‌های ریز تشکیل می‌دهد.

وقتی دلمه‌ها می‌ریزند، مقدار قابل توجهی رنگدانه به همراه آن‌ها ریزش می‌کند و نقطه‌ای روی پوست سر شما باقی می‌گذارد که کوچک‌تر و سبک‌تر است.

لایه‌برداری طبیعی پوست سر به تسهیل این فرآیند کمک می‌کند تا زمانی که تمام پوسته‌ها از بین بروند.

آیا پس از اسکالپ سر، رنگ جوهر روشن‌تر می‌شود؟

در ابتدا ممکن است فکر کنید تتوی موهای شما به دلیل دلمه‌ها محو شده است.

اما در واقعیت، تنها چیزی که اتفاق می‌افتد این است که پوسته‌های سر شما بعد از ریختن، موجب روشن شدن و در واقع بیشتر نمایان شدن جوهر روی سر شما می‌شود.

میکرو اسکالپ سر یک فرآیند چند مرحله‌ای است و پس از انجام ۲ تا ۳ جلسه، رنگدانه‌های تزریق شده غلیظ‌تر به نظر می‌رسد.

ماندگاری میکرو اسکالپ سر

مراقبت‌های بعد از اسکالپ سر

  • خود را هیدراته نگه دارید. مقدار زیادی آب بنوشید و بعد از هر حمام و قبل از رفتن به رختخواب از مرطوب کنندههای مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • حداقل تا یک ماه باید از حمام آفتاب، لایه‌ برداری و سایر عواملی که احتمال از بین بردن نتایج اسکالپ سر را زیاد می‌کند، خودداری شود.

روز ۱ تا ۳

اول از همه استراحت کنید. از آنجایی که اضطراب قبل از درمان رایج است اکنون بهترین زمان برای یک استراحت عمیق است.

باید سعی کنید از انجام هرگونه حرکات فیزیکی که ممکن است باعث تعریق شما شود، اجتناب کنید و همچنین از شستن سر خود نیز پرهیز کنید.

روز ۴ تا ۶

ممکن است تاول یا دلمه‌هایی روی پوست سرتان مشاهده کنید که این کاملا طبیعی و نشان دهنده روند بهبود شماست. از دست زدن به آن‌ها و کندن زخم‌ها بپرهیزید.

شما می‌توانید یک دوش کاملا سبک بگیرید؛ اما اصلا از شامپو استفاده نکنید. همچنین می‌توانید سر خود را مرطوب کنید و فعالیت‌های بدنی خود را از سر بگیرید.

روز ۷ به بعد

شما می‌توانید برنامه روزانه معمول خود را از سر بگیرید و هنگام شستن پوست سر با آب یا شامپو هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

روز ۳۰ (پس از کامل شدن تمام جلسات)

برنزه کردن، رفتن به سونا و استخر را می‌توانید بعد از اتمام جلسات انجام دهید.
اگر در آب و هوای گرم و آفتابی زندگی می‌کنید، اقدامات احتیاطی کافی را انجام دهید و از بهترین ضد آفتاب‌ها متناسب با پوست خود استفاده کنید.
همچنین از یک کرم مرطوب کننده سبک به طور روزانه نیز استفاده کنید.

ماندگاری میکرو اسکالپ سر

از دیگر مراقبت‌های بعد از میکرو اسکالپ سر که باید جدی بگیرید: 

  • همیشه از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت عالی استفاده کنید. این کار به حفظ رنگدانه تتو موهای شما کمک می‌کند، به خصوص اگر دائماً در معرض نور خورشید هستید.
  • حداقل دو بار در هفته از یک پاک کننده یا لایه بردار استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و اجازه دهید تتوی موهای شما تمیز به نظر برسد.
  • از استفاده از محصولاتی که حاوی مقادیر زیادی الکل هستند خودداری کنید؛ زیرا این امر می‌تواند بر رنگدانه‌های جدید موهای شما تأثیر منفی بگذارد.

هزینه اسکالپ سر

هزینه و قیمت اسکالپ در افراد مختلف متفاوت استت و به عوامل متفاوتی بستگی دارد. مانند:

  • ناحیه مورد نظر
  • اندازه و بزرگی ناحیه مورد نظر
  • تعداد جلسات
  • کیفیت مواد مورد استفاده در طی جلسات
  • دستگاهی که از آن برای میکرواسکالپ سر استفاده می‌کنند
  • کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید و مکان جغرافیایی آن
  • میزان تخصص و سوابق تکنسینی که به آن مراجعه می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *